7 secrete pentru o bună fotografie de produs

Odată cu evoluția tehnologiei tot mai multă lume își face fotografii propriilor produse. Uneori ies imagini extraordinare, care atrag clienții. Secretul constă în respectarea câtorva reguli de bază.
  • 1. POZIȚIA POTRIVITĂ A CADRULUI

Cum trebuie să arate? În primul rând în cadrul principal trebuie cuprins TOT obiectul iar acesta nu trebuie să apară deformat (ne referim aici la obiectele mici fotografiate de aproape cu telefonul)

Cât de sus sau de jos trebuie pozat? Nu există o poziție bătută în cuie; de la cadru perpendicular, unghiurile variază între 20° și 90° în funcție de tipul, dimensiunea și forma produsului.

  • 2. ELEMENTE DE ORIGINALITATE

Chiar dacă de cele mai multe ori este vorba de un obiect comun, ceea ce avem de făcut este să nu copiem 1:1 imaginea concurenței (deși pentru unii este destul de tentantă ideea). Cea mai bună treabă este să scoatem în evidență particularitățile produsului, nu să îl afundăm într-un tipar.

  • 3. CLARITATE ȘI LUMINOZITATE

Pentru a evita imaginile mișcate sau tremurate, trepiedul reprezintă cel mai prețios ajutor. Odată fixat aparatul de fotografiat, putem seta timpul sau compensarea de expunere fără nicio teamă de imagine mișcată sau întunecată.

  • 4. CURĂȚENIA CADRULUI

Odată așezat produsul pe masa de fotografie, ceea ce avem de făcut înainte de a ne apuca de treabă este să ne asigurăm că totul este perfect curat și nu au rămas nicăieri amprente, scame sau alte urme de murdărie. Este mai ușor să curățăm înainte de a poza, decât să retușăm defectele în Photoshop.

  • 5. CADRE DIN UNGHIURI DIFERITE

Cadrele secundare cuprind de regulă grupuri de elemente (florile dintr-un aranjament, tastatura unui laptop, etc) sau detalii majore (interiorul unui automobil).

  • 6. DETALII

Încadrările de detaliu se fac pe suprafețe foarte restrânse ale produsului – de tip macro, scopul lor fiind să scoată în evidență elementele cele mai importante (sigla mărcii, textură, cusături, o piatră prețioasă, etc).

  • 7. COMPOZIȚIA

Atunci când produsul nostru este format din mai multe obiecte (accesorii, bonusuri, etc.), trebuie să le organizăm pe toate într-un ansamblu unitar armonios bazat pe:

  • construcții de tip geometric – triunghi, cerc, spirală, etc.
  • perspectiva planului atunci când facem colaje de imagini,
  • contrast cromatic,
  • ritm, 
  • proporție,
  • echilibru,
  • simetrie-asimetrie, 
  • suprapunere
  • juxtapunere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.